Mogen wij ons voorstellen?

ONS TEAM

Eva Engelen

Groep 1/2 (ma, di, woe, vrij)

Wat voor mij erg belangrijk is in het lesgeven aan kinderen is het vertrouwen hebben in jezelf en in elkaar als groep. Daarnaast vind ik bewegend leren erg belangrijk! Met zoveel mogelijk zintuigen de leerstof eigen maken is zo mooi om te zien gebeuren bij kinderen.
Daar geniet ik ieder lesdag weer van.

Monique van Ostaay

Groep 1/2 (ma), groep 3 (woe) / Eureka-klas

Voor mij is goed onderwijs: “Inclusief onderwijs”. Dit betekent onderwijs dat is afgestemd op de onderwijsbehoeftes en leervoorkeuren van kinderen. Samen met een respectvolle sfeer waarin iedereen zich veilig voelt, zijn de ingrediënten voor succesvol onderwijs. Als team maken wij gebruik van elkaars kwaliteiten. Dit maakt dat ik me prettig en gewaardeerd voel in dit team.

Lisan Sessink

Groep 3 (ma, di, do, vrij)

Mijn affiniteit en kwaliteiten liggen bij het begeleiden van jonge kinderen in hun ontwikkeling,
dat de kinderen met plezier naar school gaan en zelfontdekkend spelen en leren,
dat is wat ik belangrijk vind,om iedere dag aan te werken.

Angélique Knoppert

Groep 4 (hele week)

Ik ben erg dankbaar dat ik elke dag me weer mag inzetten om mijn groep met kinderen les te kunnen geven in wat ze nodig hebben. Elk kind mag er zijn en ze mogen zich op hun “Eigen-Wijze-Manier“ ontwikkelen. Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd! Ik vind een gezellige sfeer erg belangrijk in de klas, want dan komen ze pas tot leren. En dan nog lekker veel fouten maken ook nog. Hoe leuk kan het op school zijn?

Marriët Jansen Venneboer

Groep 5 (ma en di)

Kinderen geven me energie!
In een vertrouwde omgeving kinderen laten ervaren hoe de wereld in elkaar zit.
Creatief leren denken en handelen.
Mooi om kinderen te zien groeien.
Het onderwijs blijft een uitdaging.

Hélène Donderwinkel

Groep 5 (di t/m vrij)

Als klein meisje zei ik het al:“Ik wil later juf worden…“
Ik vind het nog steeds een leuk en mooi beroep. Die vrolijke gezichtjes als ze ’s morgens de klas binnenkomen.
Kleuters zijn zo heerlijk spontaan en onbevangen. Prachtig om te zien hoe snel ze vaak gewend zijn aan hoe het allemaal gaat in onze klas.

Erik Keijser

Groep 6A (hele week)

Kinderen zijn samen verantwoordelijk voor ‘de groep’ en zelf verantwoordelijk voor hun werk.
Ik vind het belangrijk dat er een sfeer gecreëerd wordt, waar hard wordt gewerkt en iedereen het beste uit zichzelf probeert te halen, maar waar ‘het goed in je vel zitten’ altijd voorop staat.

Stefan Bus

Groep 6B (hele week)

De kinderen vormen de groep samen met de leerkracht. Door in gesprek te gaan met de leerlingen worden zij onderdeel van hun eigen leerproces. Hierdoor krijgen ze verantwoordelijkheidsgevoel voor zichzelf én voor de groep. Samen zijn we verantwoordelijk voor een omgeving die effectief ingezet kan worden voor coöperatief onderwijs.

Jorike van der Lee

Groep 7 (ma t/m woe)

Alle kwaliteiten van een kind naar boven laten komen, zowel op cognitief gebied als sociaal-emotioneel…en er dan ook nog plezier aan beleven, dat vind ik erg belangrijk.
Door daarbij ook nog de zelfstandigheid en het zelfvertrouwen te vergroten, haal je al het goede uit een kind.

Max Ruesink

Groep 7 (ma t/m vrij)

Het belangrijkste vind ik dat kinderen plezier ervaren in het leren en zo ontdekken waar hun talenten en kwaliteiten liggen. Daarnaast vind ik een goeie dosis humor ook erg belangrijk, want een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Emmie Steylen-Beudel

Groep 8 (ma t/m woe)

Met veel plezier werk ik op deze school, nu al een aantal jaren in groep 8. Ik vind het belangrijk dat kinderen goed in hun vel zitten, alleen op deze manier kunnen zij het uiterste uit zichzelf halen. Daarom besteed ik veel aandacht aan de sfeer in de groep, door gesprekken te voeren, maar ook door veel samen te werken. In onze klas is iedere dag anders, en dat maakt elke dag bijzonder.

Corné Franken

Groep 8 (woe, do vrij)

Sandra Oosterink

IB (di t/m vrij)

In het onderwijs is geen dag hetzelfde. Dat maakt onderwijs voor mij zo bijzonder. Kinderen moeten zich veilig voelen en gezien worden. In onze school wordt er samengewerkt in een omgeving waarbij, de ontwikkeling zo goed mogelijk wordt afgestemd. Het geeft mij voldoening om een kind te zien ontdekken, ontwikkelen en groeien, maar vooral…dat het met veel plezier naar school gaat.

Laura Dekker

onderwijs assistent (hele week)

Elke dag ga ik met veel plezier naar mijn werk. Ik vind het geweldig om de ontwikkeling te zien die de kinderen doormaken.  In groepjes of 1 op 1, zorg ik  ervoor dat de leerlingen een fijne tijd hebben wanneer ze bij mij zijn. Dit bereik ik door een veilige omgeving te creëren met rust en zeker ook gezelligheid. Geen dag is hetzelfde, en de variatie in mijn werk vind ik geweldig.

Marga Broshuis

Muziekdocent (di)

Al jarenlang mag ik op de Mozaïek muziekles geven. Door het jaar heen kregen alle groepen muziekles.
Niet zozeer notenkennis of een instrument spelen, maar de beleving van verschillende muzikale aspecten staat centraal.
Er komen vele aspecten aan bod, zodat er voor elk kind wel iets is dat kan aanspreken. Zingen, dansen, spelen op schoolinstrumenten, praten over muziek en ontwerpen. Sinds kort hebben we de muziekmethode 123Zing, waardoor ook een doorgaande lijn gegarandeerd is. Vooral de beleving van de kinderen en het zien en ervaren wat muziek met je kan doen, is de beloning van dit mooie vak. Dit jaar ben ik deels muziekdocent en deels houd ik me bezig met het cultuurplan voor school.

Kim Bos

Bewegingsonderwijs (woe)

Ellen Kamphuis-Bomers

Administratie (ma)

Het belangrijkste vind ik dat kinderen plezier ervaren in het leren en zo ontdekken waar hun talenten en kwaliteiten liggen. Daarnaast vind ik een goeie dosis humor ook erg belangrijk, want een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Susette Seevinck

Directeur

Met veel plezier werk ik op OBS Mozaïek. Kinderen hebben recht op een stimulerende en blije schooltijd. Leren is soms een makkie, dan weer moeilijk en de andere keer valt het mee. Dat geldt voor iedereen hier op school. Zo worden we samen uitgedaagd om elke dag een beetje beter te worden.